Wind op de kop

9 juni 2012 - Zeven, Duitsland

We waren het niet van plan, maar we hebben toch min of meer uitgeslapen. Komt waarschijnlijk door die late avondwandeling van gisteren. Toch starten we rustig, wel veel kilometers te gaan, ruim 400 hebben we berekend, maar het is vakantie en dus gaan we niet haasten. Na de gebruikelijke broodjes en koffie, helaas toch nog weer even afrekenen. Omdat we die 400 kilometers willen maken, hebben we besloten vandaag toch maar weer de grote wegen op te zoeken. We vertrekken en zoeken de route op. Net buiten de camping, binnen het wildpark, zien we ineens een heleboel herten, of zijn het reeën? We steken Trac Men over een lange afstand achteruit, rijden een klein weggetje op en zien even verderop een groep van meer dan 30 reeën, grazend midden op een open vlakte. Ze zitten er dus wel. Foto’s maken lukt niet, veel te veel tegenlicht. We kijken even vol aandacht naar ze en gaan vervolgens toch maar aan het rijden.

Net binnen Denemarken drinken we nog een bakje koffie. Het is de laatste stop voor de grens. Ook maken we onze laatste kronen op. Hebben we gelukkig helemaal niets over. Als laatste kopen we een flesje drinken en een zakje snoep. De drop blijkt later in de file bij Hamburg, voor de Elbetunnel, uitstekend te smaken. In deze file verspelen we meer dan een uur. Ik word het rijden een beetje zat, we stoppen nog een keer voor een broodje en kijken waar er een camping is, nog voor Bremen. We vinden er eentje op nog ongeveer 30 kilometer rijden. Snel weer verder. De laatste 20 kilometer binnendoor en we vinden de camping in Zeven redelijk gemakkelijk. Ik ben het rijden een beetje zat. Eigenlijk gewoon moe. Bijna driehonderd kilometer de harde wind op de zijkant, dus vol tegensturen, of schuin op de kop, zorgt ervoor dat ik gewoon spierpijn begin te krijgen en eigenlijk geen zin meer heb om door te rijden.

Eerst rijden we het stadje nog even door, we willen nog wat boodschappen doen. Dus even op zoek naar een Lidl of een Aldi. Aan de andere kant van de stad vinden we een Lidl. De voorraadkelder dus weer even aanvullen en dan terug naar de camping. Wagen neerzetten, aansluiten en dan kijken of we verbinding met het WWW kunnen krijgen. Op de camping wordt het voetbal niet uitgezonden, dus we willen het volgen via de radio op internet. Met enige moeite hebben we verbinding en volgen Nederland – Denemarken en maken ons eigen beeld bij de commentaren van Jack en zijn collega. Morgen gaan we binnendoor richting Oldenburg. Volgens onze berekeningen iets minder dan 200 kilometer.

Nu we Scandinavië achter ons hebben gelaten is het wel weer een moment voor een tussentijdse evaluatie. Denemarken was heel mooi, met schitterende campings. Niet al te ver weg van thuis, dus zeker een land om nog eens te gaan bezoeken. In Zweden waren de campings waren wat wisselend, maar het land, en zeker de mensen waren zeer vriendelijk, is erg mooi. Absoluut aan te bevelen als je richting het noorden wil. Zoek wel even de wat betere campings op.

Straks lekker eten bij de Italiaan op de camping en maar hopen dat de buien niet doorzetten. Na Oldenburg weten we nog niet helemaal wat we gaan doen. Hangt ook een beetje van het weer af. We zullen wel zien.

1. Marlous:
    9 juni 2012
    Geniet nog even van de laatste dagen en van elkaar! Liefs!
  2. Edward, Evelien, Vera & Brian:
    10 juni 2012
    Veel plezier nog de laatste dagen!
    Het is leuk om jullie verhalen elke keer weer te lezen.
    Wat hebben jullie veel beleefd. We zijn benieuwd naar de foto's.

Groetjes,
    Edward, Evelien, Vera & Brian