Nog maar zes dagen te gaan.

7 oktober 2022 - Montbazon, Frankrijk

vrijdag 7 oktober 2022

Het was behoorlijk afgekoeld vannacht en daardoor hebben we heerlijk kunnen slapen. Alleen jammer dat zelfs met behulp van de kachel gisterenavond de was niet echt gedroogd is. Na de gebruikelijke ochtendrituelen maken we de camper al weer reisklaar. Dakluiken dicht, kastjes op slot, stroomkabel opruimen. Met een beetje geluk lukt het Danny weer de camper op het goede pad te krijgen. We staan in een soort van put, met erg veel los zand en stenen. Grady leidt hem door deze moeilijke passage heen. Nog even de slagboom openen en dan op weg. Richting Tours. We zijn al snel de stad uit. Even later komen we op de snelweg. Eerste aanduiding van Miepie, tweehonderd kilometer rechtdoor. De kaarten hoeven we dus niet echt te gebruiken.

Regelmatig een stop. Koffie, een broodje en ook een beetje eten voor de camper. Oftewel diesel. We willen voorkomen om met een lege tank te komen staan. We rijden door een schitterend gebied richting het Loire-dal. Heel veel groen waar de herfst zich al laat zien, wijngaarden (voor de cognac), velden met de laatste zonnebloemen en noem maar op. We schieten lekker op. Tenslotte hebben we best wel veel kilometers te gaan, bijna vierhonderd.

Aan het begin van de middag arriveren we op de camping, een kleine tien kilometer voor Tours. Een nette camping met verrassend grote plaatsen. We kiezen lekker voor een plekje volop in de zon. Kan de was verder drogen en genieten we samen van de temperatuur. Nu nog twintig+.

Danny maakt een ommetje over de camping. Ook hier ziet het sanitair er netjes uit. Vinden we toch wel erg belangrijk. Blijkt de camping ook nog aan een riviertje te liggen. Misschien morgen wel even een hengeltje uitgooien om de score in de visvangst een beetje bij te stellen. Blijk je toch wel een extra vergunning nodig te hebben, die af te halen is bij de plaatselijke VVV (tourist information). Dus Danny op pad. Is het kantoor vandaag gesloten, dus morgen vroeg nog maar weer even langs.

Tussendoor heeft Danny de voorbereidingen voor het avondeten gedaan. We houden het gemakkelijk. Stukje kip, stokbrood en satésaus. Beetje sla, komkommer en een uitje erbij en we redden het wel.

Wel hebben we iets gedaan tegen de muggen en het andere ongedierte. Tijdens onze reizen Down Under hebben we ooit iets aangetroffen, zogenaamde coils, met citroenlucht, die alles op afstand houden. Al snel na het vinden van onze stek, bleek er ook hier het nodige ongedierte rond te vliegen. Vergelijkbare coils hebben we eerder gevonden in Nederland. We steken er eentje in de brand, en het helpt echt. De muggen en andere steekinsecten blijven ver weg. Daarnaast ruikt de citroenlicht heerlijk.

Nog een beetje ontspannen, lezen, een glaasje, boekje, en dan eten en plannen maken voor morgen. Danny heeft zoals geschreven het avondeten voorbereid. Gezien het lekkere weer kunnen we zelfs lekker buiten eten. Lekker onder de luifel. Wat we morgen gaan doen zien we straks wel. Ontspannen wordt het in ieder geval. Straks wederom een spelletje. En dan weer lekker slapen. Tot morgen.

1. Tiny poel:
    7 oktober 2022
    Wij hadden vandaag ook kliekjes dag ik gebakken aardappelen met appelmoes en een ei Henk bamie van eergisteren smaakte prima. En is de was droog? Ik heb nog wel een goed idee..... Blazen😅 nog een mooie tijd en welterusten groetjes Tiny
  2. Carla poel:
    7 oktober 2022
    Nog zes dagen, maar ik ben blij als jullie weer terug zijn en sofie ook
  3. Miriam Rybier:
    8 oktober 2022
    Hou jullie brandstof Goed in de gaten. Ik las dat er gestaakt wordt bij de brandstofdepots in Frankrijk en dat het enkele dagen al aan de gang is. Bij diverse tankstations is al geen brandstof meer te krijgen
  4. Yvonne:
    8 oktober 2022
    Mooi plaatsje! Let inderdaad goed op de brandstof, wordt echt een probleem. Lekker nog even genieten.
  5. Henk de Smit:
    8 oktober 2022
    Wij zitten in Nans les Pins (Zd Frankrijk) geen druppel benzine meer te krijgen. Vandaag richting huis gewild, maar voorlopig bijgeboekt tot donderdag.
    Nog wel wat diesel te krijgen, maar daar staan lange rijen voor bij de benzinestations.