Zomervakantie 2018

18 augustus 2018 - Bad Urach, Duitsland

zaterdag 18 augustus 2018, Bad Urach.

De wielen draaien weer.

Ja. We zijn gisteren gestart met onze zomervakantie. Maar eerst wat ging er aan vooraf.

Zoals gebruikelijk hebben we zo rond de feestdagen, de donkere, natte gure en koude dagen rond kerst, weer een uitgebreide discussie waar we dit jaar de zomervakantie zullen doorbrengen. Er staan  in ieder geval meerdere vakanties gepland. De gebruikelijke 10 dagen, begin juni, is al geboekt. Samen met onze vrienden naar Normandië.  Daarnaast hebben we samen met een deel van de familie ook een korte trip naar Praag geboekt. Maar wat gaat het worden tijdens de “grote” vakantie?

Danny wil graag naar Engeland en Schotland. Grady weet het nog niet. In dezelfde tijd valt er een gids van de ANWB door de brievenbus. Zij bieden diverse begeleidde reizen aan. Samen, onder begeleiding van een ervaren echtpaar, een rondreis door een te kiezen deel van Europa. Je kent het wel. Kijk maar op TV naar het programma van Martine van Os: We zijn er bijna. Leuke reizen, maar daar gaan wij echt niet aan meedoen. Voelen we ons nog VEEL te jong voor. Wel een leuk idee opgedaan. Eindbestemming Wenen. Met de mogelijkheid omliggende landen ook te bezoeken. Daar gaan we uiteindelijk voor. Dus snel de camper boeken. Gelukkig is dat gelukt en zullen we vrijdag 17 augustus vertrekken voor vier weken.

Dan is het inmiddels zover. Nu maar afwachten hoe laat we de camper kunnen gaan ophalen in Oud Gastel. Gebruikelijk is dat dat pas om drie uur vrijdagmiddag om drie uur kan. We hopen (misschien wel tegen beter weten in) dat het eerder kan. Martijn heeft aangegeven dat hij het wel leuk zou vinden om mee te gaan de camper op te halen. Even na enen belt hij aan. Wanneer hij binnen is, toch maar even een telefoontje wagen. “Is het al bekend hoe laat de camper klaar staat?” Volgens Claudia van het verhuurbedrijf staat wagen 9 om twee uur klaar. Dus maar snel naar Oud Gastel.

Om precies 2 uur staan we binnen. “We komen wagen nummer 9 ophalen”.  Een hard gelach, ze weten direct wie we zijn. Nog even een korte uitleg en wat papieren tekenen en we kunnen vertrekken. Op naar Barendrecht. Daar staan de huiskamer en gang vol met spullen die we mee willen nemen. Stoelen, tafel, visspullen, gasflessen, skottel, kleding en noem maar op. Martijn biedt aan om te helpen met alles in de camper te krijgen. Wat fijn dat kleine jongens steeds groter worden en dat ze inzien als er wat moet gebeuren. Super hulp die gozer. Martijn verbaast zich over de inrichting van de camper, maar ook zeker over de spullen die we meenemen. “Moet die hamer echt in het keukenblok? Waarom gaat de Senseo in de badkamer?” Gelukkig kunnen we alles uitleggen. Wel merken we met elkaar op dat we geen douche zien in de natte groep. Wel raar, in een complete camper. Vinden we ook wel weer een oplossing voor.

Om precies half vijf kunnen we de voordeur in het slot trekken. We zien wel hoe ver we komen. Maar weg is weg en de vakantie is echt begonnen. Jammer alleen dat het heel druk is. We hebben ruim een uur nodig om voorbij Dordrecht  te komen. Volop files als gevolg van een ongeval. Dan Tilburg, Eindhoven en richting Venlo. Uiteindelijk belanden we rond de klok van 8 op een boerencamping in Maasbree. Gelukkig kunnen we nog wat te eten bestellen in het restaurant, want zelf koken hebben we geen zin meer in. Smaakte heerlijk.

Voorzichtig de camper een klein beetje inrichten. Vanmiddag hebben we alles maar een beetje naar binnen gegooid en niet echt op het indelen gelet. Dus hier en daar wat veranderen aan de indeling van de kastjes. En dan zien we het. We hebben gelukkig wel een douche aan boord, zit verstopt achter de grote badkamerspiegel. Probleem dus opgelost.

Vanmorgen een beetje bij tijds opgestaan. Snel een bak koffie en een broodje, busje reisklaar maken en dan bijna 500 kilometer voor de wielen. Op naar Bad Urach, vlak bij Stuttgart. We zijn daar in 2014 en 2015 ook al geweest. Bevalt prima daar. Lekker op het gemak rijden we die kant op. Af en toe een sanitaire stop, een bak koffie, tanken of een broodje. Gelukkig weinig file, soms wel wat drukker. Even na half vier rijden we de vertrouwde camping op. Alle gegevens worden uit de digitale systemen gehaald en we hebben een kleine keus uit een paar plaatsen. Lang hoeven we niet te twijfelen. Al snel is onze stek voor de komende twee nachten gevonden. Stroom aansluiten. Luifeltje uitdraaien. Stoelen uitklappen en we zijn gesetteld.

Morgen proberen lekker uit  te slapen en dan alle kaarten, routes en reisgidsen op tafel. Plannen  maken voor de komende dagen, en dan vooral wat we willen zien en welke route daarbij hoort.

Nu onder het genot van een muziekje en een glaasje dus het eerste verhaal van dit jaar schrijven. Ons zwarte monster heeft inmiddels 727 kilometers onder de wielen door gekregen. Tot later.

1. Anita:
    18 augustus 2018
    Fijne vakantie 😘
  2. Corine:
    18 augustus 2018
    Fijne vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!🌞😁
  3. Ria:
    19 augustus 2018
    Hele fijne vakantie! Rij voorzichtig!
  4. Kathinka:
    Veel plezier
  5. Malene Nootenboom:
    Geniet ervan!
  6. Henk Stoopendaal:
    19 augustus 2018
    Even zevenhonderd km draaien en dan al op een vakantieadres.
    Klasse. Je kunt merken dat jullie dat al meer hebben gedaan .

Jullie voorbereiding is altijd gepast. Daardoor loopt het op wieltjes.
    Voor de eerste keer dus de wens dat genieten op eerste plaats staat.
    Veel plezier en geniet met volle teugen.

Pa.
  7. Elly:
    19 augustus 2018
    Geniet van een fijne vakantie ,dat doe ik van jullie verhalen
  8. Ingrid:
    22 augustus 2018