zomers dagje

21 mei 2012 - Odense, Denemarken

Maandag 21 mei 2012

Eerst maar eens proberen uit te slapen, kijken of het werkritme al uit het systeem is. Het lukt tot kwart voor zeven. Toch al een half uur langer dan normaal op deze morgen. De zon schijnt al, ook al is het nog een beetje frisjes met 14 graden. Dan maar een beetje lekker lezen. Af en toe een beetje wegdommelen en zo rond half negen begint het aangenaam te worden buiten. De ontbijtboel maar eens pakken. Lekker buiten ontbijten, onder de luifel naast Trac Men. Heerlijk, je zal maar moeten werken vandaag. Nadat we ook nog een bak koffie hebben gedronken, pakken we de fiets en rijden terug de stad in. Een kleine 5 kilometer, waarbij we deze keer door het stadpark rijden. Een langgerekt park, met diverse waterpartijen en die ook nog eens een dierentuin huisvest. Je rijdt midden door de dierentuin. Fietsen parkeren in het verkeersvrije centrum en de rest per benenwagen verder. We gaan op zoek naar het Hans Christian Andersen hus. Inderdaad, het museum van H.C. Andersen. We weten et snel te vinden, maar de automatische toegangsdeuren blijven dicht. Natuurlijk, het is maandag, dus er zal wel veel meer gesloten zijn. Dan eerst maar even naar de VVV. Navragen wat er wel open is.  Het spoorwegmuseum is wel open. Lijkt ons wel leuk en dat is het inderdaad. Een grote loods op het einde van een oud rangeerterrein. Er komen 19 sporen uit in de loods waarbij vroeger heel waarschijnlijk ook zo´n draaischijf is geweest om de locomotieven weer in de juiste rijrichting te krijgen. Het ziet er allemaal netjes en mooi gerestaureerd uit. Voor ons was de sneeuwschuiver, gemaakt van hout, het meest opvallende rijtuig. Deze werd apart gekoppeld voor de locomotief om ook in winterse tijden te kunnen blijven rijden. (NS en prorail kunnen er wat van leren).

Nadat we alles hebben gezien, gaan we weer terug richting centrum. In een groot park hebben we een hapje gegeten en ook wat gedronken. En natuurlijk lekker mensen kijken daar. Nog een beetje rondwandelen en dan de fietsen weer opzoeken. Inmiddels is het echt zomers geworden. Bij terugkomst op de camping blijkt het 26 graden te zijn. De lucht is nog steeds strakblauw. We zoeken een plekje in de luwte. Even lekker genieten van het mooie weer. Ook nog een beetje lezen, even wegsnurken en dan al weer eten. Al weer buiten eten, heel vervelend hoor. Dan het vaste ritueel weer, afwassen, koffie, schrijven, trip voor morgen voorbereiden en dan nog een spelletje. Morgen maken we een kleine omweg. Niet rechtstreeks naar Kopenhagen, maar eerst nog even naar Kvaerndrup, slot Egeskov bezoeken. Daarna weer een stukje verplaatsen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miriam:
    21 mei 2012
    Hoi Danny en Grady, wat leuk weer om virtueel mee te gaan op jullie vakantie. Zo te lezen genieten jullie behoorlijk van de camper en de scandinavische gastvrijheid. Goed om te lezen!

groetjes van Miriam en Bert
  2. Jeroen:
    21 mei 2012
    Danny, Danny, Danny, leer het nou toch eens. Geen spelletjes doen met Grady, je weet dat je het toch niet kan winnen!!! Waarmee heeft ze je nu weer ingemaakt, Skip-Bo zeker?
    Maar geniet van het mooie weer daar, veel plezier!
  3. Marlous:
    21 mei 2012
    Er waren inderdaad mensen die om half 8 moesten beginnen en waar de wekker om half 7 afliep....

Leuk om jullie belevenissen elke dag te lezen! Genieten he!
  4. Frank:
    21 mei 2012
    Gelukkig begint hier de temperatuur ook wat te stijgen. Maar werken of onder een luifeltje ontbijten: dat maakt het verschil.
    Succes met jullie ontdekkingstocht. Toevallig nog langs Lego-land (brandweerkazernes/politieburo's)???
    En niet vergeten alles vastleggen!!!
  5. Leonie Minnee:
    22 mei 2012
    Nou wij moesten o.a. werken ;-(.. maar we dromen mee met jullie vakantieverhalen.. heerlijk en leuk om te lezen!
    Geniet er dwars en dubbel van...
  6. Andre:
    22 mei 2012
    Klinkt allemaal heel vakantie-achtig :-) Geniet ervan en blijf ons op de hoogte houden

gr. Henrike, Andre en kids
  7. Henk en Lia:
    25 mei 2012
    Ja Ja Ook in je vakantie zijn sommige gelegenheden gesloten.
    Maar zo te lezen is er veel meer te genieten.
    En daar gingen jullie toch voor.
    Geniet met volle teugen.